شرکت کیمیا کود پیشرو

۰۲۱۸ xxx ۰۲۶۱       

گزارش تخلف


گزارش مشکل


در صورت وجود مشکل در هر قسمت از آگهی لطفا به ما گزارش دهید.

لطفا مشکل مورد نظر خود را وارد کنید
تولید کود تقویتی سولفات آمونیوم کریستالی

تولید کود تقویتی سولفات آمونیوم کریستالی

استان تهران, شهر تهران

خیابان فاطمی ، میدان گلها ، خیابان کاج جنوبی ، کوچه نهم ، پلاک یک

جهت بازدید از سایت کلیک کنید!

بروز شده در : ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

بازدید : 313

تولید کود تقویتی سولفات آمونیوم کریستالی

سولفات آمونیوم چیست؟ سولفات آمونیوم یک نمک معدنی است که در بخش کشاورزی به عنوان کود کشاورزی کاربرد بسیار زیادی دارد . حلالیت کود سولفات آمونیوم به حدی است که به طور کامل در آب حل می شود. از آنجا که آمونیوم سولفات دارای ۲۱% نیتروژن (ازت) و ۲۴% گوگرد می باشد ، کود بسیار مناسبی برای کشت مرکبات ، پسته،انگور، گندوم و بسیاری از محصولات زراعی و باغی دیگر است . برخی از  محصولات حساس به اوره هستند و کوده اوره موجب زردی برگ این گیاهان میشود ، درحالی که استفاده از سولفات آمونیوم موجب رفع زردی برگ ها می شود و به نوعی بهترین کود برای خاک ایران می باشد . گوگرد موجود در کود سولفات آمونیوم، باعث افزایش جذب ریز مغذی در گیاه و میکروب ها و باکتری های مفید خاک می شود. همچنین دارای خاصیت قارچ کشی است و از این نظر مانع شیوع بیماری قارچ می شود . از دیگر مزایای گوگرد می توان به تنظیم pH و واکنش خاک اشاره کرد و اینکه وجود گوگرد موجب می شود تحمل گیاه نسبت به کم آبی بیشتر شود.

زمان مصرف کود سولفات آمونیوم برای مرکبات:
میانگین مصرف کود سولفات آمونیوم در مرکبات ، به ازای هر سال سن درخت ۲۰۰ گرم می باشد.  این کود  از اسفند تا اردیبهشت در دو یا سه نوبت مصرف می شود. در نوبت اول همراه با شخم و سایر کودها ، نوبت دوم به صورت سرک با فاصله یک ماه و نوبت سوم هم به تناوب ماه بعدی ست. کوددهی مرکبات هم می تواند به صورت چالکود باشد یعنی به فاصله ۵۰ سانتی متر از تنه درخت به سمت آب چکان کوددهی صورت می گیرد و هم به صورت پخش سطحی و زیر و رو کردن خاک انجام می شود. در آبیاری قطره ای نیز کود ازته به صورت محلول در آب به گیاه داده می شود.

مزایای استفاده از کود سولفات آمونیوم:
سولفات آمونیوم بهترین منبع تامین ازت و گوگرد برای،درختان میوه و محصولات کشاورزی است که به این عناصر نیاز دارند.از آنجا که نیتروژن در کود سولفات آمونیوم، به شکل آمونیوم و گوگرد آن به شکل سولفات است،آمونیوم به صورت تبـادلی به ذرات رس متصل شده و کمتر از کـودهای ازته دیگر در خاک شسته می شود.

از جمله مزیت های استفاده از کود سولفات آمونیوم بر سایر کودهای ازته نظیر اوره ، دارا بودن ازت آمونیومی می باشد . این نوع ازت با کمترین مقدار مصرف انرژی توسط گیاه به سرعت جذب و در متابولیسم گیاه به مصرف می رسد و از طرف دیگر هـمراهی گوگرد به شکل سـولفات در سولفات آمونیوم به همراه ازت مـوجب تنظیم pH خاک و تسهیل جذب سـایر ریز مغذی های موجود در خاک نظــیر آهن ، روی ، مس و منگنز می شود. کشت هایی نظــیر مـرکبات ، پسته و انگور  که به اوره حساس هستند و باعث زرد شدن بـرگ ها می شـود با استفاده از سـولفات آمونیوم علاوه بر رفع زردی برگ های پیر که به دلیل کاهـش ازت | نیتروژن خاک می باشد رفـع زردی برگهای جوان را نیز که به دلیل کمبود گوگرد است را نیز برطرف می کند.

مهمترین کاربرد سولفات آمونیوم در کشاورزی عبارتند از:
- استفاده به عنوان کود شیمیایی به منظور اصلاح pH خاک در زمین های کشاورزی
- استفاده به عنوان کود کشاورزی به منظور تأمین نیتروژن | ازت و گوگرد مورد نیاز محصولات زراعی- باغی به خصوص مرکبات، پسته، برنج ، گندم
- بهبود ثمر دهی ، باروری، بازدهی و رشد محصولات کشاورزی گوناگون
- از این ماده در صنعت تولید آفت کش ها  برای افزایش میزان تأثیر  حشره کش های محلول در آب، علف کش ها و قارچ کش ها استفاده می شود.

در صورت تماس، جهت همکاری بیشتر بفرمایید از سایت آی کشت شماره تان را برداشتم.
فروش ویژه آخر سالی کشاورزی آنلاین