فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت

۰۲۱۴ xxx ۸۶۷۳       

گزارش تخلف


گزارش مشکل


در صورت وجود مشکل در هر قسمت از آگهی لطفا به ما گزارش دهید.

لطفا مشکل مورد نظر خود را وارد کنید
فروش بذر شلغم

فروش بذر شلغم

قیمت : ۴.۹۰۰ تومان

استان تهران, شهر تهران

بلوار فردوس غرب – ورزی شمالی

جهت بازدید از سایت کلیک کنید!

بروز شده در : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

بازدید : 375

فروش بذر شلغم

- نام علمی شلغم: Brassica rapa
- درصد خلوص بذر شلغم: 95%
- درصد قوه نامیه بذر شلغم: 90%
- وزن هزار دانه شلغم: 2/2 گرم.

شلغم گیاهی دو ساله از خانواده شب بو (چلیپاییان) است که به عنوان سبزی یکساله کاشته می شود. این گیاه به صورت خودرو از زمانهای قدیم در روسیه وجود داشته است. ریشه شلغم دارای اشکال مختلف است و به رنگهای سبز، سفید و ارغوانی دیده می شود.

خاک و کود مورد نیاز برای کاشت شلغم:
این گیاه در زمین های لوم شنی و در خاک های عمیق و حاصلخیز نتیجه بهتری می دهد . PH مناسب برای این گیاه بین 6 تا 7/5 است . کود نسبتاٌ  زیادی لازم دارد. چنانچه کود دامی پوسیده در اختیار باشد، استفاده از آن توصیه می گردد. مقدار کود شیمیایی با توجه به نوع خاک و مقدار عناصر موجود در خاک حدود 120 کیلوگرم ازت (در دو مرحله) 120 کیلوگرم فسفر و 240 کیلوگرم پتاس در هر هکتار می باشد. در بعضی نقاط در زمین های قلیایی استفاده از براکس ( 20 کیلوگرم در هکتار) یا اسید بوریک برای جلوگیری از پیدایش علائم کمبود بر توصیه می شود.

بیماریها و آفات گیاه شلغم:
بیماری ها و آفات شلغم همان بیماری ها و آفاتی هستند که به انواع کلم حمله می کنند از بیماریهای مهم کلم می توان از پوسیدگی سیاه و بیماری کلاب روت نام برد. عامل بیماری اخیرنوعی قارچ به نام Plasmodiomphora brassica است که باعث تورم و از هم پاشیدگی ریشه، توقف رشد و سبز کم رنگ شدن برگهای شلغم می گردد. در ضمن این قارچ به کلیه گیاهان تیره چلیپاییان حمله می کند. از دیگر آفات مهم گیاه شلغم می توان از شته کلم، ساس قرمزکلم، انواع مگس کلم که برگهارا می خورند نام برد برای مبارزه با آنها از انواع سموم حشره کش استفاده می شود.

در صورت تماس، جهت همکاری بیشتر بفرمایید از سایت آی کشت شماره تان را برداشتم.
فروش ویژه آخر سالی کشاورزی آنلاین